lördag 7 maj 2011

Min födelsedag

Tack mina fina vänner och nära och kära för all kärlek och omtanke som skickades till mig denna dag!


Jag började dagen med min vanliga morgonpromenad, solen lyste och det var varmt och skönt! Till frukost avnjöt jag en tallrik jordgubbar med mjölk, rostat med marmelad och en stor kopp kaffe! Kunde ju inte ha fått en bättre start!

Jag hade sagt till mig själv att denna dagen var bara till för mig själv. Jag skulle bara göra sådant som var roligt i den takt jag tyckte att det passa. Ingen stress och plugghets här inte!

Så efter att ha myst en stund på morgonen gick jag ner till stan för att spendera lite pengar! Målet var att köpa en outfit till kvällen, så klänning, kavaj och skor stod högt upp på listan. Vilket jag kunde bocka av efteråt!

Vid lunch träffa jag upp mina svenska tjejer för att äta på vårt favorit-ställe i stan. Jag valde säsongens assiett och bestod av parmaskinka, korv, paté, jordgubbar och vindruvor. Lite mysigt med småplock! Jennie skvallra till servitören att det var min födelsedag så inte nog med att han flyttade på ett par för att vi skulle få ett bord så fick jag en "bukett" med klubbor som present! :) Gulligt!

Sedan fortsatte shoppingen och fler saker fick hänga med hem; en till kavaj, en topp, bodylotion och nagellack! Roligt med så mycket nytt! Det tyckte jag att jag var värd på min födelsedag! Men det känns nästan som man syndar när man går förbi en uteliggare/tiggare (som det finns ganska många av här) med så många påsar!

På vägen tillbaka köpte jag en liten jordgubbstårta för att njuta av till en liten kaffepaus på eftermiddagen. Efter dusch och fix kom mina gäster vid 19.30-hugget och hade med sig allt man behöver för att tillaga en god taco-middag! Vilken service! Dessutom hade de både med sig fina blommor och present, jag blir alldeles för bortskämd! Tack snälla fina ni för allt!

Efteråt gick vi till kajen och vattenspegeln där vi träffades ett gäng Erasmusar. Många av dom gick dock efter en stund men vi blev några stycken kvar! Vi pratade och hade trevligt utan utgång för att sedan gå hem vid 2-tiden.

Det var en mycket trevlig dag och jag är hur nöjd som helst med allt! Det som också verkligen är värt att fira är att jag under tiden i Bordeaux har gått ner 7.3 kg! Hurra!

Den goda frukosten!

Buketten med klubbor som gick fick av servitören! =)

Eftermiddagsfikat, den lilla tårtan till mig själv!

Shopping på stan!

Jennie och Camilla hade med sig både blommor, present och all mat! Vilken service! Tack snälla ni!


Jag och fina Laure!

Vi!

och vi igen! Jag har på mig min somriga födelsedagsoutfit som jag köpte på stan!

Jennie visar Laure hur man gör med tacos, hon hade inte ätit det förut! Men hon tyckte det var jättegott!

Ett glas röd skumpa och lite tacos, vad kan gå fel då?

Vattenspegeln på kvällen, riktigt vackert!

Tack för en trevlig kväll!!

1 kommentar:

  1. Verkar som du haft en fantastisk dag! Shopping gör alltid en lycklig, men jag förstår vad du menar att man känner sig skyldig när man passerar uteliggare/tiggare. Och grattis till din viktnedgång också (inget jag personligen tyckte att du behövde, men som jag vet var en önskan du hade, så bra jobbat tjejen!) Sköt om dig!! Massa kramar

    SvaraRadera