tisdag 3 januari 2012

Make it happen

Jag känner att 2012 kommer bli ett höjdarår! Ett viktigt år då stora förändringar i mitt liv kommer ske. En ny era! För det första ska det där efterlängtade och fruktade examensarbetet skrivas, en cirka 60-80 sidor lång forskningsrapport där vi ska studera ett fenomen och dra en slutsats. Typ... Det ska iaf bli himla roligt och jag ser fram emot en skön vår tillsammans med min skrivarkollega Camilla! 
Examensarbetet mynnar ju självklart ut i min examen, den andra otroligt viktiga händelsen i mitt liv! Helt färdig med skolan, hur gött känns inte det? Aldrig mer stressiga tenta-p och aldrig mer den där otroligt jobbiga känslan som ständigt hänger över en att man borde faktiskt plugga istället för att göra det man nu gör istället.
Sedan stundar mitt allra sista sommarlov, åh vad jag ska njuta! Det känns lite dystert att aldrig mer ha ett långt, skönt sommarlov att se fram emot men det vägs ändå upp av vad som händer efter sommaren; nämligen att börja jobba som revisorassistent på PwC! Helt ofattbart att redan ha ett jobb! Det ska bli så himla kul att börja jobba, det är ju därför jag har slitit i 4 år på universitetet för att få det här jobbet! Jag längtar efter min första lön, jag kommer känna mig sååå rik jämfört med studiemedlen! Jag har redan bestämt att första lönen ska spenderas direkt, utan hämningar och eftertanke! Sen ska jag börja spara, promise! 

Så det finns alltså mycket att se fram emot 2012! 

Det jag däremot längtar mest efter just nu är min personliga almanacka som jag beställt! Komsi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar